GroepsGeluk bij jou op school of in je klas

Met GroepsGeluk wordt de dynamiek van de groep zichtbaar gemaakt d.m.v. een groepsopstelling. Wanneer er sprake is van bijvoorbeeld angst, boosheid of verdriet, is een kind niet in staat om zich optimaal te ontwikkelen. Met de systemische technieken van GroepsGeluk kunnen onderhuidse gevoelens visueel en spelenderwijs aan het licht worden gebracht en worden hersteld.

Op de scholen waar ik werk, werk ik dagelijks systemisch in de groepen die ik bezoek. Een sessie GroepsGeluk kan een cadeau voor de kinderen zijn, omdat hetgeen wat er is, nu eindelijk zichtbaar wordt gemaakt. Kinderen weten haarfijn wat er speelt in de groep en doormiddel van GroepsGeluk wordt dat zichtbaar gemaakt en daarna over gesproken. Voor iedereen die erbij is, geeft dit rust, omdat het er eindelijk mag zijn. 

Gedurende de sessie kom je in steeds diepere lagen. Het groepsgevoel wordt vergroot, kinderen begrijpen andermans gedrag beter en de ander wordt meer geaccepteerd.

Na een sessie in de groep heb ik een nagesprek met de leerkracht. De sessie is mooi, maar het nagesprek kan net zo mooi zijn. Samen kijken we naar jouw rol als leerkracht. Wat zie jij? Wat voel je daarbij? Wat is jouw plek? Welke sleutel kan jij zijn in het systeem? Wat spiegelen de kinderen jou? Wat heeft volgens jou de groep nodig? 

Dus ben jij directielid of IB-er en denk je dat GroepsGeluk van waarde kan zijn in een klas bij jou op school? Of sta je zelf voor de groep en sta je open om samen naar de dynamiek van je groep te kijken?

Stuur een mail en we maken samen een afspraak! 

GroepsGeluk is een inmiddels bewezen methode die is ontwikkeld voor en door leerkrachten en coaches in het (basis)onderwijs. Oprichtster Desiree Farro-Joosen heeft GroepsGeluk in de school waar zij als leerkracht werkzaam was opgezet en uitgerold.

Maak jouw eigen website met JouwWeb